PAP Mediaroom: Przedsiębiorcze Polki

PAP Mediaroom: Przedsiębiorcze Polki

Dlaczego podejmują się niemożliwego? Czy mulitasking to domena menedżerek i dlatego osiągają sukces? Jak ostatnie trzy lata wpłynęły na firmy?

Z raportu wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet wynika, że kobiety są właścicielkami 32,5 proc. wszystkich firm. Odsetek kobiet na stanowiskach prezesów wynosi zaledwie 19,5 proc., a członków zarządu 25 proc. W 2021 roku w zaledwie 6 proc. spółek giełdowych funkcję prezesa sprawowała kobieta, czyli o jedną piątą mniej niż jeszcze w 2020 roku.

Redakcja Capital24.tv zaprosiła do dyskusji menedżerki z różnych branż, z różnymi doświadczeniami. W debacie wzięły udział: Beata Drzazga, założycielka i prezes BetaMed SA, właścicielka wielu firm w tym Drzazga Clinic i Dono da Scheggia w Polsce, BetaNest Electronics i BetaInvest LLC w Miami, wizjoner, doradca biznesowy i życiowy, dziekan wydziału medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach, a także Iwona Kossmann, prezes Deni Cler Group, prezes Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz Katarzyna Budnicka, prezes zarządu, Dyrektor Naczelny w Mennicy Polskiej SA, członek Rady Muzeum Łazienek Królewskich.

Panie zgodnie stwierdziły, że zarządzanie nie ma płci, ale liczy się to kim się jest i jakie ma się cechy pozwalające skutecznie funkcjonować w biznesie i go rozwijać.

Beata Drzazga ma nie tylko doświadczenie w zarządzaniu, ale i w tworzeniu firm od podstaw „Na przestrzeni lat doświadczeń jako przedsiębiorca i menedżer uświadamiałam sobie, że praca i prowadzenie firmy wiąże się z bardzo dynamicznymi zmianami, dlatego im szybciej przystosowujemy się do nich, tym lepiej dla nas i naszych przedsięwzięć. Właśnie świadomość, że mam jakieś nowe wyzwanie, najbardziej inspiruje mnie do działania. Nie boję się nowych sytuacji ani zmian, lubię wszystko tworzyć od nowa, bo to daje mi dużo radości. Uważam, że musimy nadążać za tym, co się dzieje na rynku, za zmianami następującymi na świece i tym czego ludzie oczekują. Właśnie te zmiany są często największymi wyzwaniami. Uważam, że bardzo ważne jest to, jak reagujemy na napotkane po drodze zdarzenia, jaką mamy łatwość dostosowywania się do zmian, do nowych realiów. Gdy młodzi przedsiębiorcy pytają mnie jak rozwinąć firmę, jak przetrwać kryzys, lub jak odnieść sukces, zawsze powtarzam to samo: praca, praca i jeszcze raz ciężka praca, ale również nastawienie się na ciągłe dostosowywanie do zmian. Czasem oczywiście są takie sytuacje, że nie jest to proste, ale jeśli nie ma innego wyjścia, to nie ma co się użalać nad tym. Trzeba po prostu się dostosować i wspólnie z ludźmi przygotować do nowej sytuacji i nowej roli w otoczeniu. Warto wykształcić w sobie łatwość do mobilizacji siebie do tego, że często trzeba od nowa coś układać, aby było lepiej. Dawno temu postanowiłam radzić sobie z takim sytuacjami i mieć bardzo pozytywne nastawienie, że dam radę.”

Zarządzana przez Katarzynę Budnicką firma jest uważana za jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie mennic na świecie. O tym jaki wpływ na rozwój firmy mają nowe technologie, prezes Mennicy Polskiej odpowiedziała: „Technologia pozwala optymalizować wiele procesów oraz dynamicznie rozwijać działalność biznesową. W Mennicy Polskiej stawiamy na najnowocześniejsze rozwiązania w każdym obszarze działalności.

Artykuł sponsorowany
Dlaczego podejmują się niemożliwego? Czy mulitasking to domena menedżerek i dlatego osiągają sukces? Jak ostatnie trzy lata wpłynęły na firmy?

Podziel się Tweetnij
Z raportu wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet wynika, że kobiety są właścicielkami 32,5 proc. wszystkich firm. Odsetek kobiet na stanowiskach prezesów wynosi zaledwie 19,5 proc., a członków zarządu 25 proc. W 2021 roku w zaledwie 6 proc. spółek giełdowych funkcję prezesa sprawowała kobieta, czyli o jedną piątą mniej niż jeszcze w 2020 roku.

Redakcja Capital24.tv zaprosiła do dyskusji menedżerki z różnych branż, z różnymi doświadczeniami. W debacie wzięły udział: Beata Drzazga, założycielka i prezes BetaMed SA, właścicielka wielu firm w tym Drzazga Clinic i Dono da Scheggia w Polsce, BetaNest Electronics i BetaInvest LLC w Miami, wizjoner, doradca biznesowy i życiowy, dziekan wydziału medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach, a także Iwona Kossmann, prezes Deni Cler Group, prezes Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan oraz Katarzyna Budnicka, prezes zarządu, Dyrektor Naczelny w Mennicy Polskiej SA, członek Rady Muzeum Łazienek Królewskich.

Panie zgodnie stwierdziły, że zarządzanie nie ma płci, ale liczy się to kim się jest i jakie ma się cechy pozwalające skutecznie funkcjonować w biznesie i go rozwijać.

Beata Drzazga ma nie tylko doświadczenie w zarządzaniu, ale i w tworzeniu firm od podstaw „Na przestrzeni lat doświadczeń jako przedsiębiorca i menedżer uświadamiałam sobie, że praca i prowadzenie firmy wiąże się z bardzo dynamicznymi zmianami, dlatego im szybciej przystosowujemy się do nich, tym lepiej dla nas i naszych przedsięwzięć. Właśnie świadomość, że mam jakieś nowe wyzwanie, najbardziej inspiruje mnie do działania. Nie boję się nowych sytuacji ani zmian, lubię wszystko tworzyć od nowa, bo to daje mi dużo radości. Uważam, że musimy nadążać za tym, co się dzieje na rynku, za zmianami następującymi na świece i tym czego ludzie oczekują. Właśnie te zmiany są często największymi wyzwaniami. Uważam, że bardzo ważne jest to, jak reagujemy na napotkane po drodze zdarzenia, jaką mamy łatwość dostosowywania się do zmian, do nowych realiów. Gdy młodzi przedsiębiorcy pytają mnie jak rozwinąć firmę, jak przetrwać kryzys, lub jak odnieść sukces, zawsze powtarzam to samo: praca, praca i jeszcze raz ciężka praca, ale również nastawienie się na ciągłe dostosowywanie do zmian. Czasem oczywiście są takie sytuacje, że nie jest to proste, ale jeśli nie ma innego wyjścia, to nie ma co się użalać nad tym. Trzeba po prostu się dostosować i wspólnie z ludźmi przygotować do nowej sytuacji i nowej roli w otoczeniu. Warto wykształcić w sobie łatwość do mobilizacji siebie do tego, że często trzeba od nowa coś układać, aby było lepiej. Dawno temu postanowiłam radzić sobie z takim sytuacjami i mieć bardzo pozytywne nastawienie, że dam radę.”

Zarządzana przez Katarzynę Budnicką firma jest uważana za jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie mennic na świecie. O tym jaki wpływ na rozwój firmy mają nowe technologie, prezes Mennicy Polskiej odpowiedziała: „Technologia pozwala optymalizować wiele procesów oraz dynamicznie rozwijać działalność biznesową. W Mennicy Polskiej stawiamy na najnowocześniejsze rozwiązania w każdym obszarze działalności.

Nasz zakład produkcyjny jest uważany za jeden z najbardziej zaawansowany na świecie w obszarze działalności menniczej. Nowoczesne prasy są w stanie wybić nawet 15 monet na sekundę. Wartością dodaną dla klienta jest również to, że tworzymy małe dzieła sztuki, z dbałością o najdrobniejsze detale. Jako pierwsi na świecie stworzyliśmy monetę 3D. Nie byłoby to możliwe bez wykorzystania najnowocześniejszych technologii produkcyjnych. Nasze monety trafiają nie tylko na rynek krajowy, ale także do wielu zagranicznych kontrahentów, głównie z Ameryki Południowej, Azji i Europy.

W Polsce jesteśmy wyłącznym, producentem monet powszechnego obiegu, ale tzw. obiegówki z naszego zakładu trafiają również do wielu zagranicznych kontrahentów, jak np. Kolumbia, Dominikana, Gwatemala, Paragwaj, Boliwia, Kostaryka czy Tajlandia. Realizację wszystkich zleceń zgodnie z harmonogramem, ale bez udziału planistów i osób bezpośrednio nadzorujących, umożliwia wdrożony przez nas inteligentny i autonomiczny system sterowania nowoczesną fabryką.

W obszarze płatności elektronicznych mamy status krajowego lidera w zakresie wdrażania, obsługi i rozwoju elektronicznych systemów biletowych. Od kilku lat prężnie rozwijamy autorski projekt Open Payment System, który nie ma w Polsce konkurenta. W segmencie deweloperskim technologia pozwala nam realizować inwestycje, które wyprzedzają swój czas. Dotyczy to zarówno segmentu mieszkaniowego, jak i biurowego.”

O tym jak efektywnie zarządzać, jak wpisać się w nowe trendy, jak budować relacje z pracownikami, jak przejść kryzys w debacie dostępnej na stronie Capital24v.pl https://youtu.be/tIXXnYQS1lw

 Źródło: PAP Mediaroom